Výstavba jednokolejné odbočné tratě České Velenice–Praha se pak rozběhla v dubnu 1869, přičemž bylo požadováno brzké otevření trati. Bohužel otevření celé trati bránilo dokončení mostu přes řeku Sázavu v Čerčanech a Vinohradského tunelu v Praze. Proto bylo rozhodnuto trať rozdělit na dvě části, konkrétně na úsek České Velenice–Čerčany a Čerčany–Praha. Jako první byl dokončen úsek z Českých Velenic do Čerčan, kde byla dočasně zřízena konečná stanice (tehdy nesoucí název Čerčany-Pyšely, někdy uváděná jako Čerčany-Pyšely). Na ní přijel první vlak již 20. května 1871, avšak jednalo se o vlak pracovní. První oficiální vlak přijel do čerčanské stanice 3. září 1871. Dál vlak pokračovat nemohl, jelikož stále ještě nebyl dokončen železniční most přes řeku Sázavu. Samotný železniční most pak byl dokončen ještě téhož roku, takže 14. prosince 1871 mohl být pro provoz otevřen i zbývající úsek trati do Prahy v délce 40 kilometrů.
Posázavský pacifik – Miroslav Berka – NADAS 1991
Archiv Jakub Džurný
Archiv Martin Navrátil
Archiv Lumír Běhal
Archiv SŽDC
Archiv ČD
Adresa:
Turistické informační centrum Senohraby
Hlavní 33, 251 66 Senohraby
© 2025 depo33 s.r.o.
Využíváme informační databázi turistické oblasti Posázaví spravované DMO Posázaví o.p.s.